mammamy

Alla inlägg under mars 2011

Av My - 31 mars 2011 18:52

Igår


Var på väg hem till Matilda B igår, när jag stod längst fram vid rödljusen vid Domnarvsvallen och väntade på grönt ljus så dog biljäveln och vägrade starta. Jag vred och vred på nyckeln men inget hände. Tillslut blev det grönt och bilen var fortfarande stendöd. Så jag slog på varninsblinkers och ringde till Matilda och berättade som det var, vi bestämmde att hon skulle komma dit.

Jag fortsatte försöka få igång bilen sammtidigt som jag pratade i telefon.

Dom i bilarna bakom började tuta som idioter. Men va fan tror dom? Att jag stannat mitt i korsningen för att prata i telefon eller? Så tillslut lackade jag ur på att dom tutade, klev ur bilen och skrek åt dom ..

-men vafan tycker ni jag ska göra då?

Hehe :P Det fick iaf tyst på tutandet och dom började åka andra vägar för att komma dit dom skulle.


Jag gick ut och öppnade huven och kände om bilen var varm vilket den inte var, tittade om det fanns kylarvätstka vilket det också fanns.

Sen stod jag där som ett fån och visste inte vad jag skulle göra. Så jag ringde till Mattias och berättade vad som hänt och han sa att han trodde att det kanske kunde vara motortämpgivaren det var fel på. När jag stod där med Mattias i telefon så kom det ca 7 förbipaserande killar från fordonsprogrammet på Erikslundsgymnasiet. Jag och Mattias la på luren och killarna började kika under huven och ställa massa frågor och vad som hänt.

Sammtidigt stannade en tjej bakom mig och frågade om jag  ville ha hjälp att bogseras därifrån, det ville jag eftersom jag ju inte kunde stå kvar där och bloketa vägen. Men killarna sa att det går någ lättare om dom bara puttade in mig på Erikslundsparkeringen. Sagt och gjort så stog bilen på deras parkering och dom kunde titta under huven i lugn och ro.


Lagomt när vi hade parkerat bilen så kom Matilda och Tindra.

En av killarna ringde deras lärare och bad honom komma ut och titta på bilen. Det tog inte många minuter innan även han stog och tittade under huven, han trodde som Mattias att motortämpgivaren var trasig. Han bad en av eleverna att prova starta bilen igen, som den här gången gjorde det.

Läraren som förövrigt hette Micke frågade om jag ville lämna bilen där så dom kunde göra en felsökning på den.

Jag tänkte att det antagligen skulle bli ganska mycket billigare än att lämna in den till volvo, så jag sa ja!


Så bilen fick övernatta på Erikslundsgymnasiet inatt i väntan på att dom skulle fixa en ny motortämpgivare.


Jag måste slänga in ett tack till Matilda som skjutsade runt mig igår när jag var billös <3

 

 

Idag


Idag har jag hjälp Jenny att flyttstäda hennes lilla lägenhet i Gagnef. Det gick hur fort och smidigt som helst! Tog lite över 2 timmar bara, så det var ju skönt!

Efter att vi städat klart åkte vi raka spåret och hämtade blien, som gick som en klocka!

Efter att vi hämtat bilen så åke vi och hämtade Elvira hos hennes farmor, hon var där medan vi städade. Allt hade gått bra och hon hade varit snäll mot farmor :)


Nu ska jag poppa lite poppcorn och mysa i soffan med älsklingen till sveriges värsta bilförare! Tjingeling!

Av My - 31 mars 2011 17:19

Äntligen kommer jag in på bloggen! Datorn har haft knäpp senaste veckan och vägrat låta mig komma in på bloggen, varje gång jag kommit in på sidan så har datorn hängt sig. Men nu är jag back in business ;P

Tyvärr hinner jag inte skriva nått nu, eftersom jag ska ta med mig min lilla familj till affären och handla lite. Så jag skriver mer ikväll när Elvira har nattats och vi har landat i soffan!

Av My - 25 mars 2011 20:02

Ganska nyss hemkommen från Gittan, vi var dit och bjöd henne på american take away.. mumma :) Eftersom klockan var halv 7 när vi kom dit, så blev det inte långvarit. Men Elvira fick sig iaf en dos gammelmormorsgos :)

Nu ligger hon och sussar i sängen.


Jag upptäkte hennes 4 tänd idag. Hon är värkligen bra på att tajma in tänderna på olika speciella dagar.. den första fick hon på min och Mattias förlovningsdag (nyårsafton), den andra fick hon på min födelsedag (18 januari), den tredje däremot fick hon den 16e mars som inte är nån speciell dag för oss. Och nu den fjärde fick hon på Mattias födelsedag :) Skojjigt!


Igår sa Elvira pappa för första gången :) Så mysigt!

Hon pekade även och sa titta, eller försökte iaf säja titta, första gången igår :) Hon gör framsteg vår lilla solstråle!

Av My - 25 mars 2011 12:23

Idag fyller min älskling 25 år. Jag väckte honom med frukost på sängen i morse och present ska han få när han kommer hem från jobbet. Jag kan tyvärr inte skriva vad han ska få eftersom han läser min blogg ibland :P



*


I morse gick tiden hur segt som helst, jag satt bara och väntade på att klockan skulle bli 10 så jag och Elvira kunde gå en vända på kupolen och fördriva tiden. Jag kollade min mejl vid halv 9 tiden och såg att jag hade fått ett mejl, där det stog att vi som är medlem på polarn o pyret var välkommna mellan kl 8-10 den 25 mars eftersom det var 30 % REA i butiken. Jag tänkte, shit det är ju nu! Så jag packade in mig och Elvira i bilen och blåste dit på en gång!

Självklart hittade jag inget på rean, men jag passade på att köpa en vindfleece och en ny vårmössa.


 


Jag var in en vända på Lindex och skulle köpa en klänning till Elvira också, då sa hon i kassan -Du vet väl att det är köp för 400 kr få 100 kr i rabatt. Eftersom Elvira snart har växt ur sorlek 80 på kläderna, så passade jag på att köpa lite mer 86 kläder till henne när det ändå var så mycket rabatt.


Sjukt att jag fick allt det här för bara 329 kr! Som hittat :)  

Av My - 24 mars 2011 17:10

Jag tror att Elvira har fått sin första idol.

Vi satt och tittade på vakna med the voice i morse och dom visade ett klipp från igår, Erik Hassle var där och sjöng live. Elvira blev som förtrollad när han började sjunga, hon satt och gapade och släppte inte blicken från tv´n en enda gång under hela låten. Hon reagerade inte ens när jag sprang runt och letade efter kameran. Självklart fanns det inge bateri i kameran, så jag har varken en rolig bild eller video att bjuda på tråkigt nog.

När låten sen var slut fortsatte Elvira pilla med sina leksaker som hon gjorde innan han hade börjat sjunga. Haha ;D

Av My - 23 mars 2011 20:12

Idag har vi varit på öppnaförskolan. Det var hur mycket folk som helst där idag, så man var lagomt slut när vi drog därifrån. Elvira fick stryk 3 ggr idag också, en smäll av Tindra, en smäll av en pojke som heter Alfred och en ögonpetare av Alfred :P Hon blev lite ledsen, men det var fort glömt! Hon börjar bli härdad nu ;P


Efter öppnaförskolan drog vi hem till Matilda i vanlig ordning. Anki och Martin kom också dit och Anki bjöd på thaimat. Mumma var det :) Tack svärmor ;)

Vi var kvar där till 4 när det var dags att hämta Mattias på jobbet.


Jag och Mattias har hunnit med att handla lite på ICA maxi. Vi passade på att panta lite cola flaskor som fyllde upp hela städskåpet, det blir en del när man är "beroende" av coca cola. 159 kr blev det för panten, HELT SJUKT :P


Nu ska jag gosa ner mig i soffan med min älskling! Tjingeling!

Av My - 22 mars 2011 18:42

  

Av My - 22 mars 2011 09:00

I natt sov Elvira en hel natt för första gången. Från 19.00-07.00 utan att vakna för att äta en enda gång. Ååh gud så skönt det var :) Nu får vi hoppas att det håller i sig bara!

-

Snart ska jag och Elvira göra oss i ordning för att gå en vända på kupolen. Mattias fyller 25 på fredag, så vi måste hitta på nånting att ge honom i present :)


 

Omröstning

Hur hittade du hit?
 Bloggplatsen
 Facebook
 Blimamma
 Nån annas blogg
 Google
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards