mammamy

Alla inlägg under april 2011

Av My - 26 april 2011 15:10

Idag har jag träffat flera stycken som jag inte träffat på jätte länge, det var kul :)

Det började med att jag åkte drive in på donken och fick då syn på Frida som kom gående mot kupolen. Jag tutade och höll på och skrämma livet ur henne ;P Vi pratade en stund och hon berättade att hon skulle gå på kupolen med Linda, jag hade inte träffa nån av dom på skit länge, så det slutde med att jag och Elvira följde med dom en vända på kupolen. Underbart att umgås med dom ett tag :) När vi var inne på lindex så träffade vi Johanna och Annelie vilka jag inte träffat på år och dar! Johanna goingen började gråta och kramade om mig så hårt hon bara kunde <3

Så nu har jag bjudit hem dom alla fyra på en fika när det passar dom, Johanna kanske skulle komma redan i morgon :)


På tal om att träffa folk man inte träffat på länge så träffade vi på Adam på donken, han har jag inte heller träffa på jätte länge.


Av My - 25 april 2011 21:16

Nu var det riktigt dåligt på bloggfronten! Jag ska bättra mig, jag lovar :P


Idag har vi iaf fixat och donat lite mer hemma. Nu börjar det likna ett hem här :) Och jag trivs som fisken i havet :)

I morgon ska vi åka runt till lite olika affärer och leta efter en tavla att ha ovanför soffan i tv rummet, hoppas vi hittar nått!

Av My - 25 april 2011 21:16

Nu var det riktigt dåligt på bloggfronten! Jag ska bättra mig, jag lovar :P


Idag har vi iaf fixat och donat lite mer hemma. Nu börjar det likna ett hem här :) Och jag trivs som fisken i havet :)

I morgon ska vi åka runt till lite olika affärer och leta efter en tavla att ha ovanför soffan i tv rummet, hoppas vi hittar nått!

Av My - 23 april 2011 19:31

Sitter i nya lyan, Elvira ligger och sussar och Mattias är och köper välling. Vi har kommit lite iordning, men fortfarande massor kvar att ta itu med.


Elvira sov som en stock första natten i sitt nya rum inatt, vaknade inte en enda gång viket aldrig har hänt innan. Så inatt har vi alla 3 fått vår efterlängtade skönhetssömn :P


Nej jag har faktist varken tid eller ro att sitta här och dega!

Jag uppdaterar med lite bilder sen när jag har tid, lust och ork :)

Av My - 20 april 2011 22:56

Idag har jag fått mycket gjort! Packat flyttkartonger, målat en hylla och ett bord, varit och handlat, hälsat på svärmor, varit en vända till par i hjärter, tvättat och roat min underbara dotter. I morgon får vi nycklarna till nya lyan, som jag längtar :)


Älsklingen håller på och målar gaderobsdörrarna i hallen just nu och jag har precis slöat till Big brother.

Snart ska jag pallra mig ner i tvättstugan och hänga upp den sista tvätten sm ropar på mig från tvättmaskinen :P

Av My - 17 april 2011 20:36

Idag har jag och Sara tvättat bort tvättbeget som bildats den senaste veckan, så nu slipper man snubbla över de :P

Passade på att tvätta Elviras täcke och kudde eftersom hon kladdade massa välling i sängen inatt, så det luktade ganska surt. Vi måste köpa ett nytt extra täcke till henne, hon har inget längre för det gav vi bort till Tindra eftersom Matilda hade råkat köpa ett vaggtäcke till henne.


Medan maskinen snurrade i källaren, Elvira sov middag och Sara kikade på datorn passade jag på att måla en av barstolarna.

När den var klar gick jag ner och hämtade in tvätten som blårt ut över hela gräsmattan.


Vid 4a tiden väckte vi Elvira som sovit i flera timmar, satt på henne ytterkläder och så knatade vi iväg till ICA maxi och handlade allt som behövdes för att göra tacos. De var underbart gott, tack så mycket Sara och Mattias som bjöd oss :)


Nu sover Elvira och nu ska vi kika på Big Brother. Idag är det uträstning och jag har aldrig brytt mig så lite om vem som åker ut som jag gör idag. Dom är lika tråkiga att titta på alla 3 som är nominerade idag, så det kvittar!


            


Av My - 17 april 2011 12:48

Mattias, Mattias, Manne och Daniel är ute och fiskar medan jag och Sara gör lite nytta här hemma, första maskinen snurrar för fullt och ska snart hängas ut i det fina vädret.

Elvira leker hulligan i sin gåstol :P

Av My - 16 april 2011 21:01

Nu är det klart, vi får tillgång till lägenheten den 21a :) Underbart!

Så på torsdag blir det målning av tv-rum och vårat sovrum och på fredag går flyttlasset. Så tills dess blir det inte så mycket annat än packning och städning!

Omröstning

Hur hittade du hit?
 Bloggplatsen
 Facebook
 Blimamma
 Nån annas blogg
 Google
 Annat sätt

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards